Régió és településmarketing címmel 2002-ben szakkönyv jelent meg az intézet munkatársai tollából. A könyv a hazai felsőoktatás tankönyve lett, s széles körben használták azt gyakorlat tevékenységben is. Lényegében e szakmai szerep adta az ötletet az első országos városmarketing verseny meghirdetésére, mely széleskörű érdeklődés, szakmai visszhang mellett sikeresen került megrendezésre.
A 2011 őszén újra kiírt, immár II. Országos Városmarketing Versenyt a szakmai közönség már, mint jó hírű megmérettetést, rendezvényt várt.
A versenyt - ez alkalommal is - nagy érdeklődés fogadta, több mint ötven csapat jelentkezett az ország felsőoktatási intézményeiből, együttműködve a választott város vezetésével. Végül 43 írásbeli pályamunka érkezett az első fordulóra, 14 főiskola, egyetem hallgatói 33 különböző településről írtak tanulmányt, melynek témája ezúttal: ,,Turisztikai versenyben a városunk". Az első, írásbeli fordulón a versenyzői csapatok egy szabadon választott település turizmusának marketing szempontú elemzése alapján készítettek marketingstratégiát.
Ezt követte a kidolgozott pályamunkákat a független akadémiai és gyakorlati szakemberekből álló zsűri, valamint a választott település önkormányzatának véleményezése, a munkák hitelességének ellenőrzésére.
A verseny második, szóbeli fordulóján 2012. március 2-án - a szakma jeles képviselőiből álló zsűri értékelése mellett - a legjobbnak ítélt csapatok mérhetik össze tudásukat a választott település marketingkommunikációs kampányának elkészítésével. Ezen a megmérettetésen a 12 legjobb pályamunkát beküldő team csap össze. Feladatuk az írásbeli fordulóban választott város marketingkommunikációs tervének összeállítása, illetve a konkrét kampányterv kidolgozása. A versenyzők a gyakorlati tapasztalatokon, a verseny közben felépített kapcsolataikon túl több százezres pénzjutalmakkal és ajándékokkal, jegyekkel, belépőkkel, folyóirat-előfizetésekkel lesznek gazdagabbak.
A döntős csapatok alfabetikus sorrendben, választott városuk és oktatási intézményük:
- CI-Team - Villány - Pécsi Tudományegyetem
- Green team - Gömörszőlős - Miskolci Egyetem
- Három Folyó - Lipót - Széchenyi István Egyetem
- Mátra gyöngyei - Gyöngyös - Károly Róbert Főiskola
- Nyírbrand - Nyíregyháza - Szent István Egyetem
- Positive trend - Zalaegerszeg - Budapesti Corvinus Egyetem
- SZEG - Zalaegerszeg - Pécsi Tudományegyetem
- Szeleta - Miskolc - Eszterházy Károly Főiskola, Szegedi Tudományegyetem
- Triumvirátus - Ózd - Miskolci Egyetem
- Örsimázs - Budaörs - Budapesti Corvinus Egyetem
- Piroskaták - Mosonmagyaróvár - Budapesti Gazdasági Főiskola
- Vaskakas - Győr - Széchenyi István Egyetem
A verseny védnökei:
- Csizmadia Norbert, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára
- Dr. Szűcs Lajos, a Megyei Önkormányzatok Országos Szövetségének elnöke
- Dr. Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke
- Becsó Zsolt, az Észak-Magyarországi Regionális Fejlesztési Tanács elnöke
- Dr. Mengyi Roland, a B.A.Z.-Megyei Közgyűlés elnöke
- Dr. Kriza Ákos, Miskolc Megyei Jogú Város polgármestere
A verseny szakmai támogatói, szponzorai:
- Magyar Marketing Szövetség
- MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt.
- Magyar Turizmus Zrt.
- IBUSZ Utazási Irodák Kft.
- Rail Cargo Hungaria Zrt.
- Tokaj Kereskedőház Zrt.
- BOKIK Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
- Kreatív magazin
- Turizmus Trend magazin
- hvg-hetilap
- Észak-Magyarország
- Pro Marketing Miskolc KHE
Az IBUSZ és a MAPI különdíjakat írt ki egy turisztikai termék, csomag összeállítására, illetve egy fejlesztési javaslathoz előzetes projektterv készítésére. A díjak, vagyis egy görögországi nyaralás illetve százezer forint átadása is a döntő eredményhirdetésén történik, ahol Piskóti István új, az Akadémiai Kiadónál megjelenő, ,,nyomdafriss" Régió- és településmarketing könyvének bemutatására is sor kerül.
További információk, fotók a legutóbbi megmérettetésről a verseny honlapján:
http://www.marketing-turizmus.