Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.

II. Országos Városmarketing Verseny

Újra döntő Miskolcon
Esemény kezdete:2012. március 2.
Cimkék:Országos Városmarketing Verseny
Esemény helyszíne:Miskolci Egyetem Regionális Felnőttképzési Központ
A II. Országos Városmarketing Versenyt újra nagy érdeklődés fogadta, több mint ötven csapat jelentkezett az ország felsőoktatási intézményeiből, együttműködve a választott város vezetésével. Végül 43 írásbeli pályamunka érkezett az első fordulóra, 14 főiskola, egyetem hallgatói 33 különböző településről írtak tanulmányt, akik közül a legjobb 12 március 2-án a miskolci döntőn méri össze tudását.

Régió és településmarketing címmel 2002-ben szakkönyv jelent meg az intézet munkatársai tollából.  A könyv a hazai felsőoktatás tankönyve lett, s széles körben használták azt gyakorlat tevékenységben is. Lényegében e szakmai szerep adta az ötletet az első országos városmarketing verseny meghirdetésére, mely széleskörű érdeklődés, szakmai visszhang mellett sikeresen került megrendezésre.
A 2011 őszén újra kiírt, immár II. Országos Városmarketing Versenyt a szakmai közönség már, mint jó hírű megmérettetést, rendezvényt várt.
A versenyt - ez alkalommal is - nagy érdeklődés fogadta, több mint ötven csapat jelentkezett az ország felsőoktatási intézményeiből, együttműködve a választott város vezetésével. Végül 43 írásbeli pályamunka érkezett az első fordulóra, 14 főiskola, egyetem hallgatói 33 különböző településről írtak tanulmányt, melynek témája ezúttal: ,,Turisztikai versenyben a városunk". Az első, írásbeli fordulón a versenyzői csapatok egy szabadon választott település turizmusának marketing szempontú elemzése alapján készítettek marketingstratégiát.
Ezt követte a kidolgozott pályamunkákat a független akadémiai és gyakorlati szakemberekből álló zsűri, valamint a választott település önkormányzatának véleményezése, a munkák hitelességének ellenőrzésére.
A verseny második, szóbeli fordulóján 2012. március 2-án - a szakma jeles képviselőiből álló zsűri értékelése mellett - a legjobbnak ítélt csapatok mérhetik össze tudásukat a választott település marketingkommunikációs kampányának elkészítésével. Ezen a megmérettetésen a 12 legjobb pályamunkát beküldő team csap össze. Feladatuk az írásbeli fordulóban választott város marketingkommunikációs tervének összeállítása, illetve a konkrét kampányterv kidolgozása. A versenyzők a gyakorlati tapasztalatokon, a verseny közben felépített kapcsolataikon túl több százezres pénzjutalmakkal és ajándékokkal, jegyekkel, belépőkkel, folyóirat-előfizetésekkel lesznek gazdagabbak.

A döntős csapatok alfabetikus sorrendben, választott városuk és oktatási intézményük:
-    CI-Team - Villány - Pécsi Tudományegyetem
-    Green team - Gömörszőlős - Miskolci Egyetem
-    Három Folyó - Lipót - Széchenyi István Egyetem
-    Mátra gyöngyei - Gyöngyös - Károly Róbert Főiskola
-    Nyírbrand - Nyíregyháza - Szent István Egyetem
-    Positive trend - Zalaegerszeg - Budapesti Corvinus Egyetem
-    SZEG - Zalaegerszeg - Pécsi Tudományegyetem
-    Szeleta - Miskolc - Eszterházy Károly Főiskola, Szegedi Tudományegyetem
-    Triumvirátus - Ózd - Miskolci Egyetem
-    Örsimázs - Budaörs - Budapesti Corvinus Egyetem
-    Piroskaták - Mosonmagyaróvár - Budapesti Gazdasági Főiskola
-    Vaskakas - Győr - Széchenyi István Egyetem

A verseny védnökei:
-    Csizmadia Norbert, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára
-    Dr. Szűcs Lajos, a Megyei Önkormányzatok Országos Szövetségének elnöke
-    Dr. Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke
-    Becsó Zsolt, az Észak-Magyarországi Regionális Fejlesztési Tanács elnöke
-    Dr. Mengyi Roland, a B.A.Z.-Megyei Közgyűlés elnöke
-    Dr. Kriza Ákos, Miskolc Megyei Jogú Város polgármestere

A verseny szakmai támogatói, szponzorai:
-    Magyar Marketing Szövetség
-    MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt.
-    Magyar Turizmus Zrt.
-    IBUSZ Utazási Irodák Kft.
-    Rail Cargo Hungaria Zrt.
-    Tokaj Kereskedőház Zrt.
-    BOKIK Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
-    Kreatív magazin
-    Turizmus Trend magazin
-    hvg-hetilap
-    Észak-Magyarország
-    Pro Marketing Miskolc KHE

Az IBUSZ és a MAPI különdíjakat írt ki egy turisztikai termék, csomag összeállítására, illetve egy fejlesztési javaslathoz előzetes projektterv készítésére. A díjak, vagyis egy görögországi nyaralás illetve százezer forint átadása is a döntő eredményhirdetésén történik, ahol Piskóti István új, az Akadémiai Kiadónál megjelenő, ,,nyomdafriss" Régió- és településmarketing könyvének bemutatására is sor kerül.


További információk, fotók a legutóbbi megmérettetésről a verseny honlapján:
http://www.marketing-turizmus.hu/varosmarketing/

Gulyásné dr. Kerekes Rita