Üdvözöljük
a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar
Pénzügyi és Számviteli Intézet
honlapján!
Intézetigazgató: Prof. Dr. Pál Tibor intézetigazgató, tanszékvezetõ, egyetemi tanár
Tel: +36-46-565-202
Fax: +36-46-565-203
E-mail: stagnes@uni-miskolc.hu
Tisztelt Hallgatók!
Intézetünk felkészült a digitális oktatásra, az intézet oktatói a hatékony tanulási feltételek megteremtése érdekében a következő csatornák mellett döntöttek.
1) Az online előadásokat/gyakorlatokat a Zoom nevű alkalmazással fogjuk megtartani. Minden alkalomhoz tartozik egy link, amelyet előzetesen elküldünk Neptun-üzenetben. Az alkalmazás használata nagyon egyszerű, az e-mailben kapott linkre kell ráklikkelni, a link közvetlenül az előadás/gyakorlat „szobájához” visz. Ezek esetében ügyelni kell az előadás/gyakorlat időpontjára, hasonlóan a hagyományos oktatáshoz. (Az órarend érvényes, azaz az előadások/gyakorlatok időpontja nem változik.) . A Google Chrome használata ajánlott. Azt ajánljuk, hogy ismerkedjenek a programmal. A Zoom oktatóanyagának a linkje a következő: https://bit.ly/zoom-haszn A Zoom program használatához szükséges egy laptop/okostelefon/táblagép valamint internetkapcsolat.
A Zoom letöltése
Asztali alkalmazás -PC |
|
Mobilalkalmazás - Apple |
|
Mobilalkalmazás - Android |
2) Egyes tananyag részekhez előzetesen felvett videók is készültek, melyeket várhatóan a Moodle rendszeren keresztül érhetnek el. (A videók már elkészültek, az Elearning központnál a fejlesztés folyamatban van. A portálra csak a Miskolci Egyetem mindenkori oktatói és hallgatói tudnak belépni. A hallgatók a Neptun-rendszer alapján kerültek regisztrálásra a zárt kurzusokhoz.)
3) Igény esetén az intézet oktatóival „személyes” konzultációra továbbra is van lehetőség. Ennek módja (Zoom/Skype/VIBER/Messenger...) az alábbi linken található, illetve itt tudnak időpontra feliratkozni.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/13Uf5pK7xfrH5layCKlrGotcHYz5Ns0mtMhFgPnVF17o/edit#gid=1902702169
A megváltozott helyzetben az a célunk, hogy megkapják a szükséges támogatást a hatékony önálló tanuláshoz. A feltételek biztosítása érdekében fontos feladat, hogy minden hallgató e-mail címe napi használatba kerüljön, aktívan és elérhetően. Tantárgyanként, a tantárgy jegyzőjétől Neptun-üzenetben kap minden hallgató értesítést heti bontásban az online, illetve a videós alkalmak ütemezéséről.
Természetesen a virtuális környezet is megváltozott, a nethez történő csatlakozás nehezebbé válhat, esetenként többször kell próbálkozni. Kérjük ezt vegyék figyelembe, időben tegyék meg a szükséges lépéseket, különösen a konkrét időpontra meghirdetett online foglalkozásoknál, illetve a konzultációkra történő bejelentkezésnél és a határidőre feltöltendő feladatoknál.
A több mint száz könyvvizsgáló és közel százötven egyetemi hallgató mellett jelentős számban vettek részt a Nemzeti Adó és Vámhivatal munkatársai, vállalati szakemberek és egyetemi oktatók. Dr. Pál Tibornak a Magyar Könyvvizsgálói Kamara elnökének és Weilandics Miklósnak a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Adó- és Vámigazgatósága igazgatójának megnyitóját követően dr. Szeleczki Zsuzsanna a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára, Adó- és Vámszakmai Hatósági és Felügyeleti Ügyekért Felelős Szakmai Helyettes tartott előadást Új irányok az adóigazgatásban címmel, majd Czinege Attila a Nemzeti Adó és Vámhivatalának ellenőrzési szakfőigazgatója beszélt az ellenőrzés korszerűsítéséről, illetve az elektronikus ellenőrzés 2018-as fejlesztéséről.
A konferencián szóba kerültek még aktuális számviteli és könyvvizsgálati kérdések, államháztartással kapcsolatos jogszabályi változások, valamint a résztvevők tájékoztatást kaptak a Magyar Államkincstár szervezeti keretein belül felállításra került az Önkormányzati ASP Központ feladatairól az ASP rendszer működéséről. Elhangzott, hogy a következő, márciusi szakmai nap kiemelt témája a pénzügyi kultúra fejlesztése lesz.