Annak érdekében, hogy Önnek a legjobb élményt nyújtsuk "sütiket" használunk honlapunkon. Az oldal használatával Ön beleegyezik a "sütik" használatába.
Gazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási tesztrendszere
A Kar modellt dolgozott ki a közvetlen partner elégedettségmérés struktúrájára, amely méri mind az intézmény jelenlegi/végzett hallgatóinak az elégedettségét, mind pedig a végzett hallgatókat foglalkoztató partner cégek elégedettségét. Ezt a modellt szemlélteti a következő ábra.
A Gazdaságtudományi Kar által alkalmazott minőségbiztosítási tesztrendszer ezen modell elemeinek vizsgálatára irányul. A leghangsúlyosabb rész a belső vevők elégedettsége. Ezt a területet jelenleg négy önálló, a teljes tanulmányi időszak különböző időpontjában zajló hallgatói teszttel, és egy, a már végzett hallgatókat foglalkoztató partnercégek elégedettségét mérő teszttel értékeljük. Ezek a felmérések a következők.
Egyrészt minden szemeszterben kiválasztásra kerül néhány, előző félévben oktatott tárgy, amellyel kapcsolatos elégedettség mérése kurzusértékelés formájában történik. A tantárgyak kiválasztását az Oktatás hallgatói véleményezésének rendje szabályzat (ME SzMSz I. 3.5) rögzíti. A kurzusok hallgatói minősítése visszacsatolásra kerül a tantárgy oktatója, és az érintett intézet igazgatója felé. Gyenge minősítések esetén a tárgyjegyzők és az intézetigazgatók kötelesek megvizsgálni a gyenge minősítések okát és javító intézkedéseket végrehajtani a fejlődés érdekében.
Másrészt a végzés előtt álló hallgatók egy úgynevezett végzős teszt keretében szakértékelést és szervezeti értékelést adnak a mögöttük álló tanulmányi időszak tapasztalatai alapján. A kérdőív eredményei a minőségbiztosításért felelős dékán-helyettesnek kerülnek visszacsatolásra, aki az eredményeket a Kari Tanács előtt bemutatja. A Kari Tanács megvitatja az eredményeket, majd konklúziók levonásával a megfelelő intézkedéseket megteszi a javulás reményében.
Harmadrész pedig diplomás pályakövető rendszer részeként a már végzett hallgatók alkothatnak véleményt arról, hogy a munkaerőpiacról visszatekintve hogyan ítélik meg az itt szerzett tudást és tapasztalatot, valamint milyennek értékelik az igénybevett szolgáltatásokat. A végzett hallgatói teszt eredményei a minőségbiztosításért felelős dékán-helyettes által kerülnek a Kari Tanács elé.
Negyedrészt az újonnan felvett hallgatók véleményét kérdezzük meg az intézménybe kerülésük utáni első tapasztalatokról, és a gólyatábori élményekről. A teszt eredményeit a minőségbiztosításért felelős dékán-helyettes, a kar dékánja és a kari Hallgatói Önkormányzat vizsgálja meg. A Hallgatói Önkormányzat és a kar vezetése a minősítések figyelembevételével tervezi meg a következő évi Gólyatábort és ahhoz kapcsolódó tájékoztató eseményeket.
Ötödrészt a két-évenként zajló szervezeti önértékelés keretein belül a Gazdaságtudományi Kar megkeresi a legfontosabb partnercégeit, hogy megtudja mennyire elégedettek a nálunk végzett hallgatók elméleti és gyakorlati tudásával és szakmai elkötelezettségükkel. A teszt eredményeit a minőségbiztosításért felelős dékán-helyettes elemzi ki. Az elemzés eredményei és következtetései bekerülnek a kar stratégiai és oktatáspolitikai egyeztető fórumaira.
A közvetlen partnerek elégedettségén kívül a következő hasonlóan fontos terület az oktatók és nem oktató munkatársak véleményének a lekérdezése. Ez külön megkereséssel, de azonos tesztanyaggal történik. A felmérések eredményei a Kar vezetése és a résztvevők számára is visszacsatolásra kerülnek.
A Gazdaságtudományi Kar tesztrendszerének harmadik nagy területe a társadalmi hatás vizsgálata, amelynek keretében a Kar vezetése a stratégiai partnerektől, piaci szereplőktől kér véleményt, információt és javaslatot oktatási és szolgáltatási színvonalának fejlesztéséhez. Ezen partnerek között kerülnek megkérdezésre a beiskolázásban érintett középiskolák, a végzett hallgatókkal és a karral kapcsolatba kerülő kamarák, szakmai szervezetek, önkormányzatok, és egyéb partnerszervezetek.
A Gazdaságtudományi Kar Vállalkozáselmélet és Gyakorlat Doktori Iskolája saját minőségbiztosítási rendszer működtet, amely a PhD képzés specifikumait figyelembe véve készült el. A Doktori Iskola kérdőívrendszere és önértékelési eredményei elérhetőek a Doktori Iskola honlapjáról a Minőségbiztosítás link alól.
A karok összehasonlíthatóságának érdekében a tesztrendszer kérdőívei struktúrájukban és főbb tartalmi elemeiben megegyeznek intézményi szinten. A felmérésekhez 2017-ig használt tesztek mintakérdőívei az alábbi linkekről érhetőek el.