Komplex vizsga tájékoztató és eljárásrend 2025. tavasz
Komplex vizsga eljárásrendje
A komplex vizsga a TDT által kijelölt bizottság előtt történik meg.
A vizsga két részből áll:
A disszertáció tervezetet a doktorandusznak prezentálni kell, mintegy 15 perc időkorlát figyelembe vételével. A prezentáció során slide-ok használhatóak, de az nem előírás. A prezentáció után a témavezető ismerteti a véleményét a tervezetről. Ezután a bizottság kérdéseket tesz fel, amelyeket a jelöltnek meg kell válaszolni.
A vizsga második részét az elméleti vizsga képezi, amelynek struktúrája követi a doktori iskola képzési programját, azaz szakterületi kötelező és tématerületi kötelező tárgyból kell vizsgát tenni. Mindkét tárgycsoportban három-három tárgy szerepel. Az egyes tárgyak oktatója öt kérdést fogalmaz meg a tárgyhoz, amelyet a vizsgára jelentkezett hallgatók előzetesen megkaptak.
Minden egyes kérdéshez szakirodalmat jelöltek ki a tárgyfelelősök, ami legalább egy könyvfejezetnyi irodalmat tartalmaz. Ezt ugyancsak megkapták a doktoranduszok. A kijelölt szakirodalom a felkészülést orientáló szerepet tölt be, nem jelenti az adott kérdés megválaszolásához során szükséges ismeretanyagot. Az egyes kérdésekhez tartozó tananyagot azok az irodalmak képezik, amelyeket a hallgatók a tárgy oktatása során megismertek.
A komplex vizsga során a vizsgabizottság választja ki, hogy az egyes blokkokból melyik tárgyból vizsgázik a hallgató. A kiválasztott tárgy esetében a bizottság kijelöli a megválaszolandó kérdést.
Szakterületi kötelező tárgyak:
Gazdálkodási: Vállalati gazdaságtan diszciplináris kérdései, Marketingelmélet, Szervezetelméletek, Pénzügytan
Regionális: Térgazdaságtan, Összehasonlító regionális gazdaságtan, Marketingföldrajz, Globalizáció és regionalizálódás
Tématerületi kötelező tárgyak:
Menedzsment: Stratégiai és innováció menedzsment, Projektmenedzsment
Pénzügy-számvitel: Nemzetközi pénzügyek, Pénzügyi menedzsment
Üzleti vállalkozás és vállalati gazdálkodás: Közszolgáltató vállalatok gazdálkodása, Vezetői gazdaságtan
Marketingiskolák és alkalmazásai: Piacelemzések módszertana, Társadalmi marketing elmélete és módszertana
Regionalizmus: Európai regionalizmus, Városföldrajz-és gazdaságtan
Térelmélet: Regionális politika, Térökonometria
Térbeliség és üzlet: Üzleti GIS, On-line és off-line üzleti terek
Miskolc, 2021. május 19.
Tudományterületi Doktori Tanács